Na dobry początek…

Na świecie jest tak dużo różnych czasopism, a w każdym autorzy na różne sposoby wysilają się, by czytelnika „zaskoczyć” czymś oryginalnym, przykuć jego uwagę, zachęcić do… Właśnie, do czego? Do czytania? Do kupowania pisma? By dzięki temu wzrósł nakład? Najczęściej celem jest jego rozwój, a odbiorca jest zredukowany do poziomu konsumenta, dzięki któremu pismo może funkcjonować i… generować zyski. W tym modelu, jak widać, funkcjonują dziś nie tylko media, ale i inne przedsięwzięcia – nie tyle chodzi o człowieka, co o rozwój własnego interesu.

Gwiazdy show-biznesu potrzebują fanów, dla których będą idolami. Dlatego chcą ich zabawiać, cieszyć, podsuwać rozrywkę dopasowaną do rozbudzonych przez reklamę i marketing potrzeb. W ten sposób zagorzali fani oddadzą wręcz wszystko, by swego idola zobaczyć, posłuchać, by nie przegapić żadnego koncertu lub filmu.
Sportowcy potrzebują kibiców, kluby – sportowców, menedżerowie – klubów… Mówi się o tak zwanym „targecie”, czy o „zasobach ludzkich”, jak o zwykłym towarze czy o źródle zysku. Jeśli jakaś grupa ludzi nie znajdzie się w biznesplanie, to okazuje się, że jest niepotrzebna, ignorowana, pomijana…

W tym kontekście dobrze byłoby tworzyć pismo i podejmować wszelkie inne działania służące człowiekowi, a szczególnie jego najwyższemu dobru – zbawieniu, a nie tylko „zabawieniu”.

Współczesny świat, dzięki postępowi informatycznemu, udostępnia różne formy interakcji, spotkania, wymiany myśli, a co za tym idzie – szansę na budowanie wiary i jej rozpowszechnianie, by osiągnąć ostateczny cel: zbawienie. Budując i pogłębiając swoją wiarę, mogę ją następnie przekazywać dalej – i to na różne sposoby: głoszeniem słowa, a najbardziej przykładem chrześcijańskiego życia.

„Rycerz Młodych” może zatem stać się nie tyle „poczytnym pismem”, co bardziej narzędziem do przekazywania wiary, a symbolem tego niech będzie skrót „fw:” – od angielskiego słowa forward, zaczerpnięty z funkcjonującej w sieci praktyki odsyłania e-maili dalej.

Na stronach bieżącego numeru znajdziesz kilka propozycji i rozwiązań, które od razu możesz przekazać dalej, a zatem: Forward…

Od Redakcji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zaprenumeruj juz dziś! Zamknij